I Göteborg (Mölndal) hade Scram en 500 kvm stor verkstad där många roliga bilbyggen gjordes...

 

 

Vi tog fram ett 1,8t kit till en Audi TT och Audi A3 TQ (se projekt). A3:an är min privata bil som rullat med 312 hk och 407 Nm nu i över 7 år. Orginalmotor, växellåda och koppling sitter fortfarande i och mätaren har passerat 27000 mil.

 

 

 

Går du i tankarna att kräma ut mer än en chippning åstadkommer på VW- koncernens 1,8t motor så har jag specifikation på hårdvara som kan användas. Mjukvaran är mappad på rullande landsväg och kan köpas av mig.

PROJEKT

Nedan visas en del av många projekt som vi gjorde under Scram-tiden...

 

Toyota Supra (700+ hk)Audi TT 1,8T (317 hk)Audi A3 1,8TQ (312 hk)Subaru WRX (400+ hk)Audi A4 2,0 TFSI Quattro (295 hk)

 Opel Bertone 2,0 T (350 hk)Mitsubishi EVO 6 TME (500+ hk)Mitsubishi EVO 6 TME (780 hk)Mercedes C32 AMG (600+ hk)Volvo S70 (350+ hk)

 

Opel 2,0T Bertone (350 hk)  EVO 6 TME (500+ hk)         EVO 6 TME (780 hk)            C32 AMG (600+ hk)            Volvo S70 (350+ hk)

BMW M3 E36 (390 hk)BMW 325 (297 hk)Volvo 470 (450+ hk)Volvo 850 (350+ hk)Audi Urquattro

BMW M3 E35 (390 hk)            BMW 325 (297 hk)             Volvo 740 (450+ hk)            Volvo 850 (350+ hk)               Audi Urquattro